Friday, February 26, 2010

Cuba - Faizal Tahir

MengukurKetinggianIlmu

Sabar

Benar
Sabar sesuatu yang sukar
Aku bersabar dari membuat kelakar
Aku cuba bersabar dari menyebut perkataan yang tak sepatutnya keluar
Bertekad untuk melaksanakan segala ikrar
Hatiku berusaha agar tidak mengguris perasaan mereka yang berada di luar
Aku tidak mahu lagi melukakan perasaan guruku yang sedang mengajar
Aku berusaha menahan diri dari mendengar rentak-rentak di mana jahiliyah menjadi dasar
Juga dari perasaan marah yang membakar
Aku cuba untuk mengikuti sunnah junjungan besar
Tidak lupa akan amalan ulama-ulama mu'tabar

Aku bersabar dalam mentaati Tuhanku yang Maha Besar
Aku sedar
Aku harus sabar...

 

 

 

 





maafkan je la akhi
...assalamualaikum...

1 comment:

Unknown said...

sabaghh 1,2,3,4,5..(sabaghh da ada berapa sekarang?)

CampuranJeritan


ShoutMix chat widget

Quran/Kata

SiapaTakTutupPaipAirNihWei...!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

MyPosts

Quran/Kata

Quran/Kata